Nå kan du designe ny green på hull 13

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 18. januar 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi vet at det er mange meninger om hvordan en green bør utformes. Da det til sommeren (forutsatt endelig styregodkjenning) skal bygges ny green på hull 13 inviteres alle medlemmer til å komme med sitt design-forslag.

En ny green bygget etter USGA-standard er en relativt stor investering for klubben, og derfor er det desto viktigere at også utformingen (inkludert eventuelle bunkere) blir så bra som mulig for flest mulig spillere. Klubben håper at du ønsker å være med på dette arbeidet ved å sende inn ditt forslag til vurdering av Idretts- og baneutvalget og Styret.

Vinnerdesignet vil bli hedret med en plakett i nærheten av greenen.

Kriterier og føringer:
  • Økonomisk gjennomførbart.
  • Mulighet for mange flaggplasseringer.
  • Areal 450- 600 kvm (eksisterende green er 302 kvm)
  • Dette er et langt par 4 hull (trolig blir det par 5 for damene), så green bør være lengst i spilleretning.
  • Vedlikehold av eventuelle bunkere.
  • Plassering ev green er noe nærmere utslag, samt litt til høyre i spilleretningen. Dette for å korte ned på hullets lengde etter at utslagene samtidig blir flyttet lengre bak, samt at solforholdene til høyre gir bedre lys- og groforhold.
Rutenett til tegning av ny green er vedlagt nederst i denne saken. Tegn som du vil, men det er en fordel om du markerer rulleretning med piler, og eventuelt supplerer med tekst/forklaring (eventuelt på et eget ark).

Plassering av ny green vil bli som under (men kom gjerne med forslag til plassering innenfor dette området).

Styret forbeholder seg retten til å gjøre endringer i innsendte bidrag før og etter at en vinner er kåret.

Frist for å sende inn ditt bidrag er 31.3. Bidraget kan sendes til post@arendalgk.no, leveres på daglig leders kontor, eller sendes til:

Arendal & Omegn Golfklubb
Jacob Aalls vei 53