Race til Lofoten

Av: Tom Slåen Lied Lilleholt  |  Publisert: 24. juni 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

2 menn, 1 bil, 13 baner, 270 hull, 4000 km og et Yatzyspill. Svein Olaf Olsbu og Karsten Sandåker legger i dag ut på en golfreise litt utenom det vanlige. De skal nemlig kjøre bil fra Arendal og Omegn golfklubb til Lofoten Links og tilbake. På turen skal de innom ikke mindre en 13 golfbaner.

En skikkelig golftur
Hvorfor reiser dere på en slik tur?
- Vi er jo sykelig opptatt av golf! Vi hadde en venn som la ut bilder av Lofoten Links i fjor og da fant vi ut at der ville vi også spille. Så hvorfor ikke gjøre en skikkelig golftur ut av det, Sier Olsbu.
- Jeg gleder meg også veldig til å spille Midnattssola Major i Bodø. Vi så noen bilder av banen for ikke så lenge siden og i midnattssol ser den banen helt utrolig ut, sier Sandåker. Som legger til at de gleder seg veldig til å spille alle banene.

TV-sending gjennom hele turen
At det blir en guttetur litt utenom det vanlige er i hvert fall helt sikkert. På reisen kan alle som ønsker det følge med i Facebookgruppen ”Race to Lofoten”. Der kommer duoen til å legge ut seerkonkurranser, hvor man kan vinne premier de har fått sponset av blant annet Arendal og Omegn Golfklubb.
- Vi kommer til å sende live tv via Facebook så ofte vi kan. Og alle som vil kan følge med på scoren vår gjennom hele turen, sier Olsbu.

Tomanns telt?
Er det noe med turen dere kanskje gruer dere litt til?
- Vi gleder oss ufattelig mye til turen, men vi skal sove litt i telt. Og da jeg kom hjem la jeg merke til at det tomannsteltet jeg hadde kjøpt var litt i minste laget, sier Sandåker som ser bort på en noe bekymret Olsbu som har ansiktet godt skjult i hendene sine.
- Det blir nok koselig, men gud bedre for et lite telt han har kjøpt, sier Olsbu.

Vi i Arendal og Omegn Golfklubb ønsker dere lykke til og gleder oss til å følge med på reisen!

Her kan du følge touren

Race to Lofoten Facebook