Skal spille 100 hull på et døgn!

Av: Tom Slåen Lied Lilleholt  |  Publisert: 21. juni 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fredag 23. Juni skal Terje Granås og Olav Johansen prøve å sette ny rekord på antall spilte hull på Arendal & Omegn golfbane. Målet er å spille hele 100 hull i løpet av et døgn.

Ønsker å presse seg selv
Johansen sier at han og Granås lenge har diskutert måter å presse seg selv fysisk på. Men at han personlig hadde mest lyst til å presse seg selv på golfbanen. Da fikk han ideen om å spille 100 hull på et døgn, og Granås som er aktiv triatlonutøver var ikke vanskelig å overtale. Planen ble raskt satt i gang og daglig leder på Arendal & omegn golfklubb Asbjørn Sauesund synes ideen var veldig spennende.
- Jeg ringte Sauesund og forklarte ideen, han synes dette var veldig spennende og tok utfordringen med en gang. Sier Johansen.

Hva er utfordringen?
Granås og Johansen skal mellom kl. 00.00 og frem til kl. 24.00 spille og hulle ut 100 hull. De skal spille handikapptellende slagspill på hver sin ball og alle golfregler skal følges. Golfbil og motorisert tralle er ikke lov og bruke og de kan heller ikke få hjelp av andre til å bære eller trille utstyr.

Er det noe premie hvis de klarer det?
- Ja, dette er jo ikke et offisielt Guinness rekordforsøk. Men vi har veddet  Sauesund 2 bokser Guinness øl på at vi klarer det. Sier Johansen. Så da kan man kanskje kalle det et uoffisielt Guinness rekordforsøk.

Trenger litt hjelp fra medlemmene
For å klare denne utfordringen trenger de allikevel litt hjelp, det vil tross alt ta ganske lang tid. Vi håper at andre på banen synes at dette er morsomt og er behjelpelige med å slippe Granås og Johansen gjennom og hjelper dem med å klare utfordringen. Så da gjenstår det bare å ønske dem LYKKE TIL!

F.v: Olav Johansen og Terje Anders Granås (Foto: Eirik Jørstad)