Karoline Stormo er ny Norgesmester i golf!

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 12. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Arendal & Omegn golfklubb er stolte av å si at Norgesmesteren i dameklassen kommer fra vår klubb.

Solen skinte over Forusbanen på siste dag av NM. Etterpå skinte Karoline som  fikk sin første kongepokal - av golfpresident Marit Wiig - og satte triumfen høyt.

- Dette er sammen med en collegeseier det gjeveste jeg har oppnådd, sa Stormo, som hadde pappa Helge Bjørn som caddie.

Stabiliteten selv

Hun hadde stabiliteten som sin beste følgesvenn. Fire runder uten noe verre enn bogey og rundene 69-75-69-72 ga seier med to slags margin.

Karoline og Renate Grimstad fra Stavanger var de eneste som kom under par, mens bronsevinner Marthe Wold fra Stavanger gikk en over.

- Jeg kjente at jeg måtte prestere utpå der, for Renate spilte veldig bra. Men jeg konsentrerte meg om mine egne arbeidsoppgaver og tenkte ikke så mye på hva de andre gjorde, sier Karoline.

Gratulerer igjen Karoline! Vi er kjempestolte av deg!