Status green 13

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 5. juli 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hadde alt gått etter planen skulle green 13 nå vært klar for spill. Juli er en viktig måned for golfklubben, da både for våre medlemmer og gjester, så det har hele tiden vært et mål at greenen skulle være klar til spill til da. Når det nå viser seg at greenen ikke er spillbar enda er dette svært beklagelig!

Greenen ble komprimert maskinelt i høst, og hadde vinteren til å sette seg ytterligere. Greenen har blitt sådd og ettersådd i flere omganger denne våren/forsommeren. Når greenen skulle komprimeres ytterligere (med traktor med gressdekk) på forsommeren har det likevel vist seg at den er for myk/lite komprimert. Dette har medført at det har oppstått en del ujevnheter som må jevnes ut med lufting, sanding og rulling i flere omganger. Greenen kommer seg for hver omgang med denne oppskriften, men den er fortsatt ikke jevn. Denne rutinen kjøres nå to ganger per uke.

Vi ber om forståelse for at vi ikke kan gi en sikker dato for åpning enda, men det er håp om åpning innen 14 dager om greenen responderer som forventet på behandlingen.

Når greenen (omsider) er klar for spill vil den være et flott tilskudd til banen vår. Selv om det er ergerlig at den ikke er spillbar nå, er dette en green vi skal ha glede av i generasjoner fremover!

Vi har i år hatt fantastiske greener omtrent helt fra åpning. Disse pleies så godt som mulig ut fra tilgjengelige ressurser. Denne uken har de blitt sandet og gjødslet. Kommende uke vil de bli luftet og sandet.

Om du har spørsmål som gjelder arbeidet på green 13 eller banen generelt, er banemester Søren mer enn villig til å svare på spørsmål.

Bildene er fra greenen fredag kveld.

Asbjørn Sauesund (daglig leder)

Tlf: 93 02 92 28, asbjorn@arendalgk.no

Søren Robert Sørensen (banemester)

Tlf: 90 16 91 26, banen@arendalgk.no