Turneringer

Scrambleturnering for par på søndag!

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 5. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

På søndag blir det en ny runde med scramble!

Hvert lag består av 2 spillere. Begge spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp.

Deretter dropper spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra den best plasserte ballen og slår sine slag. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.

Hver spiller på laget skal ha 6 tellende utslag i løpet runden. Samlet MS blir plusset sammen og delt på 2, og laget får 25% av dette og resultatet baseres på netto slag (brutto slag minus mottatte slag).
Individuelle påmeldinger blir tilfeldig satt sammen i par.

Det blir 1/3 dels premiering. Startkontingent er på 300 kr per lag.

Påmelding i golfbox: https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/?language=1044#/competition/1695834/info