Turneringer

Sparebanken Sør - Norsk Generasjonsmesterskap

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 8. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sparebanken Sør inviterer i år til årets hyggeligste golfturnering for golffamilien 19.08.2018

Vi ønsker at alle i familien som spiller golf skal få mulighet til å delta i denne parturneringen. Det eneste kravet er at dere er i familie, og representerer to forskjellige generasjoner.

Det blir tatt bilde av alle lagene som blir sendt i posten i etterkant av turneringen. En tredjedel av lagene mottar premie!

OBS Kun 120 plasser.
200 kr per lag i startkontingent
200 kr i greenfee voksen
100 kr i greenfee junior

Format

Dette blir en 2-persons scramble! Alle spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp. Deretter plasseres ballen innen en køllelengde fra den best plasserte ballen. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren.

Hver spiller i laget må ha minimum 4 gjeldende utslag, 2 på front 9 og 2 på back 9. Turneringen spilles med 30 % reduksjon i samlet handicap pr. par. (Samlet MS blir plusset sammen og delt på 2, og laget får 30% av dette) Og resultatet baseres på netto slag (brutto slag minus mottatte slag).

Påmelding i Golfbox: