Medlemmer

Banestenging

Hvorfor stenger vi sommergreenene på en dato når vi ikke vet om det fortsatt mildt og fine forhold!?

Greener som skal konserveres for vinteren trenger to omganger med et soppdrepende middel som heter Madellion. Dette middelet dreper sopp og "omkapsler" gresset slik at ikke soppangrep skal oppstå. Middelet skal sprøytes på med 2-3 ukers mellomrom for å få best mulig virkning før snøen legger seg. Effekten av middelet blir også dårligere om spillere går på gresset etter at det er sprøytet.

For å være på den sikre siden slik at vi ikke får de samme problemene som i sesongen 2017 ble det besluttet av styret at greenene skal stenges etter uke 42. Problemene i 2017 hadde sitt utspring i at en pushet det for langt på høsten i 2016, og at banemannskapet ikke hadde fått sprøytet før det kom et overraskende snøfall. Etter at vi begynte med sanding, dyplufting med brekk og sprøyting av greener i to omganger etter uke 42 har greenene blitt bare bedre og bedre.

På bildet ser vi tydelige skader så sent som i september i 2017.

Alternativene er flere for de som ikke vil legge bort golfkøllene for sesongen den 17.
  • Våre fullt betalende medlemmer (A/jr/ungdom) har gratis spill på Bjaavann i Kristiansand. De har normalt åpen bane en uke lenger.
  • Simulatorgolf på gamleskolen (gult hus bak klubbhuset) åpner 21. oktober.
  • Vinterbane (9 hull) blir satt opp på hovedbanen. Nytt i år er at det er kjøpt inn store hullkopper som gjør puttingen litt enklere.