Åpningsturneringen vel gjennomført.

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 1. mai 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

En må tilbake til 2014 for å finne en åpningsturnering med flere deltagere. Ryktet om en bane i god stand, og det gode været, har nok vært medvirkende til at det denne gangen var hele 80 startende.

Leder for det nyopprettede turneringsutvalget, Per Niklas Lööv, hadde slått på stortromma med en rekke nye og hyggelige tiltak. Blant annet var banen snudd, dvs det var start på hull 10. Dette medførte stopp ved klubbhuset etter 9 spilte hull med servering av kanelsnurrer. Etter endt runde ble det servert kaker som Per Niklas sin kone hadde baket. Per Niklas stilte selv som starter for alle deltagere før han selv gikk ut i siste ball. Turneringskomitèen har noe å leve opp til nå, for dette var bra!

Klasse 1 hadde denne gangen hele 30 deltagere. Vinneren blant spillerne med lavest hcp ble denne gangen Petter Furseth med -2 netto. Også Øyvind Vågsnes og Finn Halvorsen gikk på -2, men måtte ta til takke med hhv 2. og 3. plass plassert etter hcp.

Også i klasse 2 var det tett. Hele 6 av de 21 spillerne fikk 35 poeng, så også her måtte spillerne plasseres ut fra hcp. Dette medførte at Eljar Roland fra Grimstad GK stakk av med seieren, fulgt av Per Arne Woldbæk, Britt Ingunn Lindland, Christian Eivind Berggrav, Frode Fugelsnes og Espen Zachariassen Harnes.

I klasse 3 gikk Eva Lynum av med seieren med 38 poeng, i klasse 4 Kestutis Dulkys, mens det var Jeanette Lier som tok seieren i klasse 5.

Vinner av "Nærmest pinnen" på hull 16 ble Rolf-Gunnar Jacobsen. Ballen hans stoppet 105 cm unna. Lengste drive på hull 4 ble vunnet av  Håkon Helgesen med en monsterdrive på ca 270 meter. Blant damene var det Britt Ingunn Lindland som drivet lengst.

Fullstendige resultater finnes her: https://www.golfbox.dk/livescoring/tour/#/competition/1805979/results