Asbjørn slutter som DL i AOGK etter sju sesonger

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 29. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Asbjørn Sauesund har kommet til 18. green hos AOGK og har sagt opp stillingen som daglig leder i Arendal & Omegn GK for tilsvarende stilling i Arendal Fotball.

For å gi golfklubben tid til å få på plass en ny person i stillingen har han sagt seg villig til å være tilgjengelig for golfklubben også etter oppsigelsestiden er over. Han vil også hjelpe den nyansatte i gang med rutiner og oppgaver slik at skiftet av daglig leder skal gå så smertefritt som mulig. Dette medfører også at Asbjørn i tiden fremover vil være daglig leder for både AOGK og Arendal Fotball, og dele tiden sin mellom disse.

«Jeg ble ansatt i februar 2016, så dette er mitt sjuende år i stillingen. Jeg har gledet meg til å gå på jobb (nesten) hver dag, og det er det ikke alle forunt å oppleve. Jeg har blitt veldig glad i menneskene som utgjør denne klubben, både medlemmer og ikke minst mine kolleger, så klubben vil være en viktig del av mitt liv også fremover. Nå som spiller og frivillig»

Om grunnen til at han nå likevel nå sier opp stillingen forteller han at «Det å skulle lede Arendal Fotball var en mulighet jeg ikke kunne si nei til. Dette er en klubb som jeg har fulgt tett fra tribuneplass siden den ble etablert i 2010, og som har mange forutsetninger på plass for å ta en enda mer markant posisjon i toppfotballen og i arendalittenes hjerter. Min oppgave blir å sørge for at det administrative holder eliteserienivå, og at vi dermed gir det sportslige apparatet og spillerne de beste forutsetninger for å levere resultater på banen»

Vi vil takke Asbjørn for den jobben han har gjort for klubben disse syv årene. Vi har vært heldig som har hatt en leder som har levert fra dag 1. Vi ønsker Asbjørn lykke til i den nye jobben, og håper å se han både på og utenfor banen i årene som kommer!

Hans Ole Ziegler
Styreleder