Banestatus 11. mai

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 11. mai 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

3Fredag 11. mai 2018

Som mange sikkert har fått med seg har det vært en utfordrende vinter for veldig mange baner i Norge, og flere innover mot Østlandet snakker om åpning i juni. Også hos oss kom sesongen sent i gang, og den siste snøen smeltet faktisk ikke før forrige uke. I motsetning til mange andre velger vi å åpne banen for spill til tross for at greener, fairwayer og tee-steder er av varierende kvalitet. Vi håper medlemmer og gjester setter pris på å spille til tross for ikke optimale baneforhold, når alternativet er å ikke få spilt!

.....men det blir grønnere dag for dag, og til uken vil vi skjære, så og dresse alle greener, samt lappe inn torv fra reservegreen (og green 13 som skal bygges ny i år) på de verste problempunktene på greenene. I tillegg vil alle dårlige områder på fairwayene og tee-steeder få samme behandling. Som en følge av det varme været som har vært, og som er meldt til uken, vil vi når vi sår ha en god jordtemperatur som forhåpentligvis vil gi rask og god spiring.  For ekstra spenning på golfrunden vil det neste uke vannes også på dagtid. Vanning foregår to ganger daglig, mellom kl 11 og 13, og  kl 16 og 18, ca 5 minutter på hver green. Husk å følge med på nærmeste green. Vannes denne, er det fare for at vanningen snart starter på greenen du står på.

Greener klippes eller rulles (enda ikke avgjort) på søndag før Tee 30-turneringen. Meld deg på i Golfbox!

Under et bilde fra green 9 som viser at det er felter som henger etter i etableringen.