Gøy med turneringsspill

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 10. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I helgen arrangerte vi Narvesen Tour for første gang siden 2016. Den gang var det 16 spillere (4 fra AOGK). Nå stilte 70 juniorer, hvorav 13 fra AOGK. Det er tydelig at rekrutteringen til golfsporten går riktig vei!

En rekke spillere fra AOGK hevdet seg godt i nettoklassene. Markus Falck Bakken vant G16-19 med 67 slag (89 brutto). Jonathan Kraft Sauesund fikk 3. plass i G13-15 med 71 slag (96 brutto).

I mix-klassen (36-54 hcp, 9 hull) over 13 år vant Willem Johannessen med -16 slag netto over 9 hull, fulgt av Oscar Løkke Johannessen med -11! Her har vi to gutter som vil våkne opp til et betydelig lavere hcp:-)

I tillegg var det mange fra klubben under 12 år som viste flott spill og stor glede med å være med på sin første "ordentlige" turnering!

Dette er noe vi vil søke om å få arrangere også neste år. Oppfordrer også juniorene til å melde seg på andre Narvesen Tour i regionen fremover.