Julehilsen

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 22. desember 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nok et år nærmer seg slutten, og det er tid for en liten oppsummering av året som gikk.

Språkrådet kåret nettopp årets ord; «koronaen». Vi kan undertegne på at det var et ord som også ble brukt mye i våre lokaler, og som satte sitt preg på sesongen som var.

Året startet fint og mildt, og allerede 5. januar ble årets første turnering gjennomført! Resten av vinteren ble også mild og snøfattig, og om ikke føringene fra myndighetene hadde kommet hadde vi kunnet sett frem til en tidlig åpning av banen. Med stengt anlegg ble det sendt ut permisjonsvarsel til alle ansatte, og vi gjorde oss klar til å minimere de økonomiske følgene av et aktivitetsforbud. Heldigvis ble det åpnet for aktivitet like etter, og torsdag 9. april åpnet vi banen med restriksjoner som var levelige. Sjelden har vi hatt så fine forhold så tidlig, med jevne, raske og uskadede greener fra dag 1.

Fra åpning så vi at både medlemmer og gjester strømmet til Nes Verk, og aktiviteten i forhold 2019 doblet seg med de konsekvenser dette fikk for ansatte i klubbhuset og ute på banen. En stor takk til de som har stått på gjennom en krevende og spesiell sesong for at våre medlemmer og gjester skal ha en best mulig opplevelse når de besøker oss.

Golf har blitt en helårsidrett, også i Norge. Når du leser dette er det trolig fortsatt mulig å benytte driving rangen, spille på vinterbanen og ikke minst spille innendørs på vår golfsimulator i klubbhuset. Om du ikke har prøvd deg innendørs enda, kan dette virkelig anbefales nå i den mørkeste tiden av året!

Vi er igjen over 1000 medlemmer!  En milepæl for klubben etter å ha vært nede på 849 medlemmer for noen år siden. Nå gjelder det bare å bidra til å skape golfglede for nye og gamle medlemmer slik at de fortsetter med golf livet ut!

Til slutt vil vi få takke alle frivillige som deltar i styre, utvalg, dugnader og ellers når klubben har behov for hjelp. Uten dere ville det vært mye mindre aktivitet i klubben og dere er med på å skape golfglede og gode øyeblikk for våre medlemmer og gjester.

Med ønske om en strålende Jul og et fantastisk godt nytt golfår!

Hans Ole Ziegler (styreleder)
Asbjørn Sauesund (daglig leder)