Karoline og laget er kvalifisert for NCAA Championship!

Av: Tom Slåen Lilleholt  |  Publisert: 11. mai 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kent State University sitt damelag har nå kvalifisert seg etter å ha spilt turneringen NCAA Regionals 8.-10. mai. Laget endte på en 6. plass på +11 og totalt 875 slag (305-287-283). Det ble en meget spennende innspurt siste dagen...

Etter første runde endte laget på en 12. plass etter en lagscore på +17 (305). De startet da dag 2 7 slag bak 6. plassen San Diego State (de 6 beste lagene går videre til den nasjonale turneringen - NCAA Championship).
Etter mer solid spill fra flere av spillerne på laget på dag to, og en kanonrunde av Karoline på 68 slag endte dagen med 287 slag. Dette førte dem betraktelig oppover listen til en delt 6. plass med UCLA på +16 slag! Dette satte spenningen før siste runde! Det skulle vise seg å bli en hard kamp for Kent mot laget Oregon State som startet dagen på +23 men spilte -10 som lag og endte på +13. Kent lå lenge likt med Oregon men dro til slutt det lengste strået og kunne notere seg for -5 for dagen og en 6. plass totalt!

GRATULERER til Karoline og laget med plasseringen og dermed videre avansement til den nasjonale turneringen NCAA Championship på Sugar Grove i Illinois 19.-24. mai. Sist gang Kent sitt lag klarte å kvalifisere seg videre er helt tilbake til 2010, så dette er en stor prestasjon.

Karoline endte på en sterk 8. plass individuelt etter rundene 77, 68, 69 og -2 totalt. Etter at første runde var ferdigspilt lå hun på en delt 55. plass (+5), men etter det så hun seg aldri tilbake og spilte seg opp hele 47 plasser på de to siste runden (-7)! En imponerende snuoperasjon fra Karoline sin side! Vi gratulerer!

MRK: De tre siste dagene av NCAA Championship, altså 22.-24. mai, vil sendes LIVE på The Golfchannel (Mer info om dette kommer)!

Fullstendig resultatliste
Kent State Womens Golf - News