Nattgolf fredag: Få plasser igjen!

Av: Beate H Mikkelsen  |  Publisert: 24. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vær rask: Vi har kun plass til 2-3 lag til. Frist kl. 14! Her blir det grilling og golf på sitt beste.

Fredag kveld arranger vi en litt annerledes turnering med både grilling og nattgolf!

Dette er en 9-hulls lagturnering i scramble-format, der hvert lag består av 3 eller 4 spillere.

Vi har et tak på 48 spillere, og per torsdag formiddag er det plass til 2-3 lag til.

Påmeldingsfristen er allerede kl. 14 torsdag.

Planen er oppmøte ved klubbhuset rundt kl. 19.30. Vi fyrer grill, og deltagerne tar med ønsket mat.

Dersom det er mørkt nok, stiller vi til shotgun-start rundt kl. 21.30.

Selvlysende baller kjøpes i butikken, og prisen per ball er kroner 100.

Når alle er i mål blir det selvsagt premieutdeling med 1/3 dels premiering og gavekort i butikken.

Vi spiller back, og alle på laget slår ut hver sin ball. Deretter velger laget ballen de ønsker å spille videre på. Ballene plasseres innen en køllelengde. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie.

Hver lagspiller må ha minimum ett gjeldende utslag.

Det er 90 prosent reduksjon av gjennomsnittlig MS (samlet MS blir plusset sammen og delt på fire . Laget får 20 prosent av dette). Resultatet baseres på netto slag (brutto slag minus mottatte slag).

NB! Et lag kan ikke få flere tildelte slag enn spilleren med lavest hcp.

Mer info og påmelding her.

Turneringsleder Helge Bjørn Stormo kan nås på 908 83 584.