NM jr var en suksess!

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 9. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Etter tre dager spill er nå norgesmestrene kåret i alle fire juniorklassene, og klubb og bane har fått vist seg frem fra sin beste side.

Heldige med været var vi også! Vi har mottatt mye skryt fra både forbund og spillere for gjennomføringen og baneforholdene. Takk til frivillige og banemannskap som har gjort en fantastisk innsats for at arrangementet skulle bli så vellykket som det ble.

Gutter U19 ble vunnet av Alexander Settemsdal fra Nøtterøy GK etter et spennende omspill mot Max T. Hartmann fra Losby GK etter at de etter tre runder begge endte på -12. Vår egen Oskar Nygård Olsen fikk 13. plass etter rundene 74-67-76. En liten trøst for Hartmann er det nok at han satte banerekord siste dagen med 64 slag fra utslag 58. Dette gjorde han med 9 birdier og en bogey! Den gamle på 65 slag ble satt helt tilbake i 1997 av Christian Aronsen.

Jenter U19 ble vunnet av Mia Sandtorv Lussand på -17. Lussand satte også banerekord for damer fra utslag 50 med 66 slag dag 1.

I klassen gutter U15 var det Oscar Bach som gikk av med seieren (+4), mens i klassen for jenter under 15 kom Sofie Binder Engesæth som kom inn med den beste scoren etter tre dager. Begge representerer Oslo GK.

Alle resultater:

Håper mange tar seg en tur i uken som kommer for å spille på vår flotte «mesterskapsbane»!

Bildene viser nestleder i Arendal & Omegn GK som overrekker premier til vinneren av gutter U15, og fra det spennende omspillet i gutter U19.