ØIF Arendal og AOGK inngår samarbeid

Av: Asbjørn Sauesund  |  Publisert: 22. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Arendal & Omegn Golfklubb har inngått et samarbeid med ØIF Arendal som vi håper vil bidra til økt interesse for golfen blant håndball-interesserte, spillere og sponsorer i regionen.

Førstkommende fredag har ØIF Arendal invitert sponsorene til moro på Nes Verk Golfpark i samarbeid med Arendal & Omegn Golfklubb.

– Målsettingen er blest om hverandres idretter, forklarer daglig leder i golfklubben Asbjørn Steffenssen Sauesund. Han har tenkt til å bruke ØIF Arendals arena til å skape mer nysgjerrighet for golf.

– Vi skal bruke kamper i Sparebanken Sør Amfi til å gi folk en liten smakebit på hva golf kan være for barn og voksne i alle aldre. Og forhåpentligvis blir det noen som blir nysgjerrig nok til å ta turen opp til oss for å prøve det ut litt nærmere.

Og ØIF Arendal skal bruke golfklubbens arena til å knytte nettverk.

– Golf er godt kjent for å være et sted hvor man kan knytte gode kontakter og skape god tillit som senere kanskje kan konverteres til nye spennende forretningssamarbeid. Det er så enkelt som at vi har tenkt å la våre fantastiske sponsorer få ta del i de fantastiske muligheter som ligger på Nes Verk, skryter ØIF Arendals daglige leder Bjørn-Gunnar Bruun Hansen.

Og allerede fredag er man i gang.

– Fredag blir det mange spennende konkurranser. De som allerede spiller golf skal ut på hovedbanen. Der har vi også lagt ut noen spennende konkurranser underveis. De som aldri har spilt golf før, får et introduksjonskurs og skal spille konkurranse på korthullsbanen, forklarer ØIF Arendals arrangementsjef Per Carsten Michelsen.

Men han har også en konkurranse for dem som ikke spiller golf.

– Arendal & Omegn Golfklubb har også en egen fotballgolf bane. Det er korthullsbanen hvor de har gravd ut fotballgolf-hull også. Så de som ikke vil bruke golfkølle, skal få anledning til å konkurrere i fotballgolf. Og de som vil kombinere golf på korthullsbanen og fotballgolf, skal få muligheten til begge deler, lover arrangementssjefen.

Og så snart det åpner opp for publikum, vil Arendal & Omegn Golfklubb komme til Sparebanken Sør Amfi og invitere publikum til å prøve sine puttingferdigheter. Og selvsagt få se i en pause hvordan de virkelige «proffene» håndterer golfkøllene!

– Og blir det som jeg håper, kommer vi til å invitere de frivillige også på et arrangement til våren, «skyter» Per Carsten inn.