PÅMELDING - Klubbserien 2017!

Av: Tom Slåen Lilleholt  |  Publisert: 5. april 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vær med på Klubbserien 2017 - Spill andre baner GRATIS! På bortekamper mot andre klubber betaler du ikke startkontingent eller greenfee! Vennligst gi beskjed om du er interessert innen 1. mai! Påmeldingsfrist for klubben er 2. mai.

VI VIL GJERNE HA EN TILBAKEMELDING PÅ HVEM SOM KAN TENKE SEG Å VÆRE MED PÅ KLUBBSERIEN I ÅR. SLIK FÅR VI EN PEKEPINNE PÅ OM VI SKAL HA LAG I BEGGE DIVISJONER!

HVORDAN SPILLES KLUBBSERIEN?

• Det spilles i to divisjoner: 1. divisjon (spillere med hcp 0 - 12) og 2.divisjon (spillere med hcp 12,1 - 26,0).
  • Klubblagene plasseres i geografiske puljer, og det spilles hjemme- og bortekamper.
  • Klubblagene spiller kamper mot hverandre.
  • I hver kamp stiller fire spillere på hvert lag.
  • Alle kampene er terminfestet med bane, dato og klokkeslett. Normalt spilles kampene på søndager kl. 14.00.
  • Spilleformen er Four-Ball matchspill (regel 30) og single matchspill med handicap.
  • Man kan spille for hjemmeklubben sine lag i Klubbserien. Det er klubbene som stiller lag og klubbene som tar ut spillere til å representere sine ulike lag. Hver klubb kan stille flere lag i hver divisjon.

VIKTIGE DATOER I 2017

Søndag 21. mai: Serierunde 1

Søndag 11. juni: Serierunde 2

Søndag 25. juni: Serierunde 3

Søndag 20. august: Serierunde 4

Søndag 17. september: Serierunde 5

NYHET 2017!

I 2017 gjør vi to endringer for å gjøre lagenes logistikk enklere og for å gjøre kampene enda mer spennende. Fra 2017 skal laget bestå av fire spillere i hver kamp, og det spilles én Four-Ball match og to single-matcher. Det blir dermed enklere å stille lag og det blir mer "nerve" og varierte spilleformer i kampene.