Vårdugnaden og Banestatus

Av: Audunn Einarsson  |  Publisert: 4. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vårdugnad blir i år lørdag 20.4. kl 10:00 til 14:00. Påmelding i Golfbox.

I dag 4. april ser det ikke ut som sommeren er rundt hjørnet men dette er sikkert bare en siste hilsen fra vinteren før den forlater oss og  varmen kommer til helgen.

Banestatus:

Banen og greenene ser ut til å ha klart seg fint gjennom vinteren. Det er noen få steder med litt isbrann på enkelte greener og som alle år er det noen gamle soppflekker som blir raskt borte når veksten kommer i gang.

Noen endelig dato for baneåpning er ikke satt ennå, men før åpning av banen, (med sommergreener) har vi mange små lyspunkt å se frem mot:

1. Range kan benyttes allerede nå med selvplukk og det er ikke lenge til vi åpner ballautamaten.

2. Vinterbanen (provisoriske greener) kan spilles.  Ved spill skal mann benytte matte  for å unngå å skade banen. (kan kjøpes i proshop)

3. Vår sammarbeidsklubb (Bjaavann GK) ligger en del foran oss i løypa, og det antas at de åpner snart etter helgen. Våre medlemmer (unntatt kategori B og C) spiller gratis.

Vårdugnad:
Håper alle med hjerte for Arendal & Omegn Golfklubb stiller, slik at vi får ryddet det fint på hele anlegget.

Arbeidslister er klare og alle blir fordelt i gruppe med arbeidsleder og rett verktøy for oppgaven. Om du har spesielle ønsker så ta kontakt med oss på forhånd eller skriv det som kommentar i påmeldingen i GolfBox.

Oppgavene består i rydding, vasking, raking av kongler, kvister og løv på banen og mer. Dere stiller opp med godt humør og om mulig eget utstyr (raker, hansker osv.)

Årets vårdugnad blir lørdag 20. april kl 10:00 til 14:00.
Som i fjor vil vi servere kraftig kjøttsuppe til lunsj kl 12:00. wink

Alle som skal delta må melde seg på i Golfbox  slik at vi får planlagt arbeidet. De som kommer blir satt sammen i grupper og blir tildelt arbeidsoppgaver.

PS! Om banen skulle bli åpnet etter dugnaden vil de som deltar på dugnaden kunne starte kl 14 på hvilket som helst hull.