Turneringer

TURNERINGSINFORMASJON 2024

TURNERINGSINFORMASJON

Klubbturneringer
Alle med grønt kort eller offisielt hcp kan delta i klubbturneringene, også spillere fra andre klubber. Sesongen starter med Åpningsturnering onsdag 1.mai, deretter går det slag i slag med varierte turneringer gjennom hele sesongen – se terminliste.

Standard klasseinndeling: (Kan fravikes i enkelte turneringer)
Klasse 1          Hcp       opp til 12,0
Klasse 2          Hcp fra 12,1 til 18,0
Klasse 3          Hcp fra 18,1 til 24,0
Klasse 4          Hcp fra 24,1 til 36,0
Klasse 5          Hcp fra 37,0 til 54,0 (nybegynnerklasse)

Startkont.:      Senior – Medlem kr.150,-         Junior  kr. 75,- (Enkelte unntak vil forekomme)
                        B og C medlemmer må i tillegg betale medlemsgreenfee.

Påmelding:     På nett via Golfbox.
                              Frist for påmelding er senest 24 timer før turnering (avvik kan forekomme).

Betaling:          Forhånds betaling av startkontigent vil i år være mulig i golfbox, vi oppfordrer alle til å benytte
                              denne muligheten.

Startliste:        Trekkes og legges på nett dagen før turnering.

Premiering:    2/3 av startkontingenten går til premier.
                        1/3 av påmeldte i hver klasse premieres.
                        I utvalgte turneringer premieres det etter andre kriterier.
                        Premiene er normalt gavekort til bruk i Golfstore Arendal.

Dame og Herre golf
Dag:                 Hver tirsdag, bortsett fra i ukene 27 – 31 (sommerferien).
Tid:                  Shot Gun start kl.17:30 (i september kl.17:00).
Spilleform:      9 hull stableford.
Klasser:           4 klasser - samme inndeling som for klubbturneringene.
Påmelding:       Ved oppmøte ½ time før start
Startkont.:        kr.50,- (uansett alder). B og C medlemmer må i tillegg betale greenfee.
Premiering:      2/3 av startkontingenten går til premier – 1/3 premiering (gavekort).
Oppstart:        Tirsdag 28. april

Bedriftsgolfen
Hver mandag med start fra kl.17:30, unntatt i sommerferien.
Fourball match - seriespill for bedriftsidrettslag.
Serie A spilles på hovedbanen – deltakerne må minst ha grønt kort.
Serie B spilles på korthullsbanen – ingen krav til grønt kort eller off.hcp.

Påmelding og nærmere informasjon ved henvendelse til:
Aust Agder Bedriftsidrettskrets – aust-agder@bedriftsidrett.no

Trolig oppstart:          Mandag 6. mai

Klubbmesterskapet 2024 spilles lørdag 24. og søndag 25.august

• Klasseinndeling

HERRER                              (ingen aldersbegrensning)                  54 hull (36 lør+18 søn)
Jr.herre                                 ( t.o.m. 19 år)                                     36 hull (18 lør+18 søn)
Jr.dame                                 ( t.o.m. 19 år)                                     36 hull (18 lør+18 søn)
DAMER                                (ingen aldersbegrensning)                  36 hull (18 lør+18 søn)

Sr.dame                                 (50-64 år)                                      36 hull (18 lør+18 søn)
Sr.herre                                 (50-64 år)                                           36 hull (18 lør+18 søn)
El. Sr. herre                          (f.o.m. 65 år)                                      36 hull (18 lør+18 søn)
El. Sr. dame                          (f.o.m. 65 år)                                      36 hull (18 lør+18 søn)

NETTOMESTERSKAPET
HERRER                              (ingen aldersbegrensning)                  36 hull (18 lør+18 søn)

• Spilleform                   Hovedmesterskapet: Hr: 54 hull slag u/ hcp fra tee 55.
  • Spilleform                   D/ Jr/Sr. dame/Sr. herre/El. Sr. herre : 36 Hull slag u/hcp fra tee 47/55.
  • Spilleform                   Nettomesterskapet: Hr/D: 36 hull netto slag m/ SH fra tee 47/55.

• Starttider                    R 1 lørdag                  tee 1 og 10      første start kl. 08:00
R 2 lørdag                  tee 1 og 10      første start kl. 13:30
R 3 søndag                 Shotgun          alle starter kl. 10:00

• Startkontingent          Senior kr.300,-  ?         Junior kr.150,- ?
  • For innledende runde trekkes startrekkefølgen slik at spillere med tilnærmet samme hcp spiller sammen, uavhengig av kjønn og klasse.
  • For finalerunden trekkes etter resultatprinsippet, med separate baller for damer og herrer. Lederball herrer starter på hull 1/10 og lederball damer på hull  1/10.
  • Ingen cut etter lørdagens runde.
  • Ved likt resultat på førsteplass avgjøres det ved ”sudden death”
  • Premieutdeling umiddelbart etter avsluttet finalerunde søndag